Amikor felmerül, hogy milyen szakmákat szüntethet meg a mesterséges intelligencia egyre nagyobb lendülető úttörése, akkor általában a tartalomgyártói munkák merülnek fel, nem pedig az olyan mesterségek, mint a modellkedés. Pedig úgy tűnik, hogy az ilyen területekre is beszivároghatnak az MI nyújtotta lehetőségek.

 

Legalábbis ezt mutatja most a Levi's legújabb üzlete. A divatmárka ugyanis megállapodott a Lalaland.ai mesterséges intelligencia fejlesztőivel, az üzlet lényege pedig nem más, minthogy a jövőben MI-vel generált modelleket is használ majd a felületeim az LS&Co.

A gyakorlatban ez úgy néz majd ki, hogy termékenként 1-2 modellel készítenek csak fotókat, annak érdekében viszont, hogy a modellekétől eltérő testalkatú embereken is megnézhetőek legyenek a ruhák, mesterséges intelligenciával generált "modelleken" is megnézhetjük majd, hogyan fest a megvásárolni kívánt ruhadarab.

A divatvállalat így szeretné inkluzívabbá és sokszinűbbé tenni a modellportfólióját, ami bár amellett, hogy praktikusnak hangzik, nem kevés negatív visszhangot is gerjesztett. Hiszen a tényleges inkluzivitás ezzel nem valósul meg, a különböző fizikai megjelenésű modellek alkalmazása helyett inkább computer generált modelleket használnak majd.

Forrás: Levistrauss.com
Képek: Shutterstock